torsdag 11 juli 2013

De skandalösa av Simona Ahrnstedt

Det här Booked, ni vet är en himla fiffig grej. Man anmäler sitt intresse för att läsa en bok och skriva lite om den och så får man den hemskickad alldeles gratis. Om man är snabb och har tur, vill säga. Den här gången var jag det.
Simona Ahrnstedt lockade mig med starka kvinnor, barock och erotik. Jag är inte den som säger nej till barock och erotik. Starka kvinnor kan jag väl låta slinka med också.
Vällustig till sinnet slog jag mig således ner på balkongen med ett glas rosé med sprite i, vilket jag försöker dricka varje dag när det är sommar.  
Men ack. Jag skulle ha tackat nej till den här boken.
Jag försökte gilla. Jag gjorde verkligen det. Jag försökte tjusas av vackra slott och stiliga grevar med faiblesse för bondage. Men det gick inte. Jag blev avtänd av allt trams och lättviktighet.
Sexscenerna var visserligen ganska heta och jag hade gått igång på dem om de inte påmint för mycket om 50 shades, det här med en oskuldsfull, blyg och lättchockerad tjej som inte kan låta bli att falla för den här skandalomsusade greven/kostymklädde miljonären för att sedan tämja dem. Suck!
Och den här starka kvinnan gjorde mig bara arg. Vilken stark kvinna på 26 ber en stilig greve om råd att få en man att falla? En kvinna som redan haft ett förhållande med sagde man? Jag köper det inte. Hade hon verkligen varit den nucka den stiliga greven tror henne vara så ok då. Men nej. Jag blev irriterad. Och sedan väldigt uttråkad. Det enda jag gillar är omslaget.
Och det känns otacksamt nu när jag fått boken gratis och allt. Förlåt Fru Booked. Men jag försökte.
Jag borde ha läst om Carl-Michael Edenborgs Mitt grymma öde i stället. Eller kanske druckit flera glas rosé?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar