lördag 7 april 2012

Kompensation

Efter romantik och blommor och alldeles för vackra uteliggare behövde jag huldror, varulvar och porr för att återhämta mig.
Åh, vad jag har varit skeptisk till Lina Neidestams bilder. Jag har inte förstått dem alls förut utan kallat dem grova. Men kanske är det just grovheten som funkar så bra här. Fula maror och sträva trädstammar behöver inte alls vara estetiskt tilltalande. Tvärtom. Det blir bara ännu porrigare med det fula.
Bra läsning! Precis vad jag behövde. Jag fick inte ont i magen alls. Men kanske behöver jag lägga mig och vila en liten stund ändå.

2 kommentarer:

  1. Hej!
    Jag hittade just hit från Amanda Hellberg och det är banne mig den finaste bokbloggen jag tittat in i (på? till?) på länge. Gillar hur du formulerar dig kring böcker!

    /Anna

    SvaraRadera
  2. Men åh, vad du är snäll! Synd bara att jag aldrig tar mig tid att skriva något. Tänker ibland att jag kanske skulle ta tag i det. Jag blir i alla fall hemskt peppad nu!

    SvaraRadera